Katekese i Mariakirken

002-gnpi-073-jesus-children.jpg

Informasjon om undervisningstilbud på norsk i menigheten vår:

Mariakirken tilbyr katekeseundervisning for barn fra 2. klasse til og med 8. klasse. Vi har også et tilbud for barna fra 5 til 7 år, her er det drop-in og det er bare å møte opp. Undervisningen følger et konsept som kalles intenstivundervisning og er én lørdag i måneden. Menighetens tilbud bygger på den kunnskap barna har fått med hjemmefra. Den må forstås som et tillegg og kan ikke erstatte oppdragelsen i troen i hjemmet. Du finner mer informasjon og påmeldingslenker under "katekese for barn"

For informasjon om katekese på polsk, trykk her

Annen hver torsdag har vi undervisning for konfirmanter, ungdommer som går i 9. klasse. Du kan lese mer under "Konfirmasjon".

Vi har også en-til-en undervisning for voksne og ungdommer over 16 år som vurderer å bli katolikker. Ta kontakt med menighetssekretær for mer informasjon (Stabekk@katolsk.no / 67 49 47 30). Hvis du er nysgjerrig på katolsk tro og liv kan du også se på videoserien Sycamore – en kursserie i katolsk tro, og lese
mer om katolsk troslære her, og om katolsk trospraksis her.