joshua-earle-l6juNKOlzvs-unsplash.jpg

Ungdommer & unge voksne

Forslag til aktiviteter

Skjermbilde 2022-08-10 kl. 15.42.21.png

Verdensungdomsdagene er en samling av ungdom etter invitasjon fra paven.

Det er også en pilegrimsreise som skal være et uttrykk for Den universelle kirken og et viktig øyeblikk for evangelisering av ungdomsverdenen.

Neste sommer skal Verdensungdomsdagene (World Youth Day / WYD) feires i Lisboa, Portugal, og alle ungdommer er invitert.  I løpet av turen får ungdommen oppleve vertslandets trosliv, kultur, engasjement og gjestfrihet. Norges Unge Katolikker (NUK) skal bo hos vertsfamilier den første uken, og den andre uken reiser vi inn til hovedstaden for å delta på festivalen. Det avsluttes med pavemesse sammen med alle andre pilegrimer i Portugal. Tidligere har det deltatt opp til flere millioner fra hele verden.

NUK arrangerer turen for den norske ungdommen. Det tar seg av å organisere transport, kost og losji i løpet av de to ukene man skal være på tur. De reiser 22. juli og er tilbake 8. august (små endringer kan forekomme). Det blir en gruppe på 150-180 personer, og det er fortsatt ledige plasser. Påmeldingsfrist er 1. september.

Mer informasjon og påmelding finnes på NUK sin nettside under «Aktiviteter» - «World Youth Day».  Spørsmål kan sendes til wyd@nuk.no

Den salige Carlo Acutis - 12.10.2021

Bilder: Pinterest
15 år gamle Carlo Acutis, ble saligkåret av pave Frans lørdag 3. oktober 2020. Han kan bli den første helgen av sin generasjon.

Da han var 11 år begynte Carlo å undersøke eukaristiske mirakler gjennom tidene. Han brukte alle sine data-ferdigheter til å lage en egen nettside som kartla de eukaristiske miraklers historie. Du kan besøke den omfattende nettsiden ved å klikke her.

Mer om Carlo Acutis artikkelen Den salige Carlo Acutis: Et velsignet barn av millenniumsgenerasjonen.

246165741_4036738616427896_7537730414871121183_n.png